Kawasaki Ninja ZX-6R Forum banner

1 - 20 of 101 Posts

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
New used motor 17k to replace mine while I rebuild it.
After this I'm going to put USD forks on her..

Before we get started on this, I need to make it clear this is not a write-up, right now I'm just sharing.
A write-up "May" come later. But really there are members here way more qualified than I to do that.
Im just stumbling along for now. For now this thread is just for fun.
I intend to come back & at the least clean up any obvious mistakes. There will proly be a few...:sigh:






 

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #4
Im gonna pull the covers off this one & have a real good look inside.
The clutch is a bit scuffed, So Im going to swap it & the left case cover with mine.
 

·
Registered
Joined
·
1,041 Posts
 

·
Registered
Joined
·
8,211 Posts
14t c/s...rpm difference just turned your 17k engine into a 20k engine.

But seriously, adjust the valves while it is out, much easier!

Then you still have all the cursory checks too.
 

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #7
14t c/s...rpm difference just turned your 17k engine into a 20k engine.

But seriously, adjust the valves while it is out, much easier!

Then you still have all the cursory checks too.
Yep I seen that 14 tooth sprocket, I also noted its likely the only sprocket change this motor has had,
(look at the washer)
And from the look of the teeth, its not been on it for long.:)

 

·
Registered
Joined
·
1,414 Posts
all looks good ond should keep you busy,mine done now ready fro summer ,when is your summer is it close ?
 

·
Registered
Joined
·
512 Posts
all looks good ond should keep you busy,mine done now ready fro summer ,when is your summer is it close ?
He's probably got another month until riding season starts where he's located, and then another couple weeks until it goes into full swing
 

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #10 (Edited)
Yep another 5-6 weeks before Riding season.

sooo I got time to do a lil work, first was getting this 150 lbs lug off the floor.:cry:..


Next is to set 1 & 4 to TDC...




& check the valve clearance....


But before we do that I gotta make a trip to autozone...for the right feeler gauges...:sigh:
 

·
Premium Member
Joined
·
1,742 Posts
Please please please post up pics/details of the valve adjustment.

I know there are a million threads of it but one can never have/see too much for valve adjustments :)
 

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #13
Heres a teaser pic....

as if I know what I'm doing...lol
 

·
Registered
Joined
·
8,211 Posts
I really hope that is just staged for the picture, because your cam lobes are facing the wrong way to be checking valve clearances there!

You know some idgit will look at that and think that is the proper way to do it and fuck up !!!!!!!!!

you should know better than come out and display the wrong information, misinformation !!!

Some asshole is likely to come along and slap you upside the head or beat you with a 2x4. And you would totally deserve it.
 

·
Registered
Joined
·
8,211 Posts
Heres a teaser pic....

as if I know what I'm doing...lol
Change that picture to the one you send me in the PM........atleast that one has the cam lobes aiming the proper direction
 
  • Like
Reactions: PowerGroove

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #16
Change that picture to the one you send me in the PM........atleast that one has the cam lobes aiming the proper direction
haha you did see the bit at the bottom of the pic where I said .."As if I know what I'm doing"

LOL & who might be the asshole to come along & beat me with a 2x4???:sigh:
I think we know. LOL

riverszzr is right folks, the proper way is to insert the feeler from the lobe side.

This way...
 

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #17 (Edited)
Checking the clearances, This is what I got in hundredths of a mm....

Exhaust #1
.015 / .016

EX #2
.020 / .020

EX #3
.019 / .020

EX #4
.019 / .019

Now the inlets
#1
.013 / .012

#2
.014 / .014

#3
.010 /.013

#4
.014 / .014

Most of the inlets are just in spec, While the exhaust are all out.
 

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #18 (Edited)
Spec for the exhaust is .022 / .031,
Intake is .011 / .019.
 

·
Registered
Joined
·
17,962 Posts
Discussion Starter #19

·
Registered
Joined
·
8,211 Posts
haha you did see the bit at the bottom of the pic where I said .."As if I know what I'm doing"

LOL & who might be the asshole to come along & beat me with a 2x4???:sigh:
I think we know. LOL

riverszzr is right folks, the proper way is to insert the feeler from the lobe side.

Oh yeah I saw where you say "as if I know what I am doing"

Question is....... would the people who worship this shit and take it as gospel and believe it must be right cuz- I found it on the zx6r forum....

Would you rather belong to a forum where you can trust the information presented and know it is correct and accurate.......... or do you want to belong to a forum where everyone slaps your ass and always tells you what a rockstar you are, even though you aren't?


Personally I would rather have the right information.... no matter the presentation

You certainly understand what I am saying and should know better than posting up misinformation.......... knowingly or not....

That is the crux of the entire diatribe of fail on this forum and so many------far too much misinformation posted and the dumbs continually come along and pat the poster on the back for providing such misinformation and some of this ignorance gets stickied-as if it is correct---so much fail.... It is completely retarded, stupid, ignorant, lunacy!

(you refers to anyone posting such dribble..... not just you)


Now that was the kid gloves version............ don't make me break out the 2x4
 
  • Like
Reactions: jimundascores
1 - 20 of 101 Posts
Top