Kawasaki Ninja ZX-6R Forum banner

F1-waarschuwingsbericht en rood waarschuwingslampje

1 reading
49K views 7 replies 4 participants last post by  Icebreaker  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo, ik heb een 2008 ZX6R special edition en heb onlangs een aftermarket uitlaat geïnstalleerd. Er verschijnt nu een knipperende F1-melding naast de kilometerstand en het rode waarschuwingslampje knippert vanaf het moment dat de sleutel wordt omgedraaid.

Het rijden op de motor voelt geweldig aan met de nieuwe uitlaat en ik heb gelezen dat de melding en het waarschuwingslampje geen schade aan de motor zullen veroorzaken. Om veilig te zijn, wil ik echter dat dit verdwijnt, zodat ik het weet als er iets is dat mijn aandacht vereist.

Ik heb gelezen over de "Servo Eliminator", zal dit werken op mijn motor en waar kan ik het krijgen? Ik ben in Johannesburg, Zuid-Afrika.

#2 · (Edited)
Oké, een paar dingen hier.

F1 == formule 1. Het is dat ding waar alle jongens die wilden dat ze motogp waren, maar mietjes zijn, echt snel kooien besturen.

FI == foutindicator. Dit is het lampje waarnaar u verwijst.

De code uitlezen en WETEN welke fout hij aangeeft. Hoogstwaarschijnlijk is het de servo.

Je **kunt** het laten zitten, maaaaar dan weet je niet of je motor op het punt staat om er mee op te houden.

Een servo-eliminator, of servo-buddy, is een klein stukje elektronica dat je aansluit en de servo verwijdert. Dit houdt het FI-lampje uit.

Ze zijn overal op het web te vinden, of je kunt er zelf een maken voor ~5-10$ aan onderdelen. Laggy heeft er een bouwthread voor gemaakt. Er zijn tonnen diagrammen op het internet.
http://zx6r.com/zx6r/38983-new-servo-motor-eliminator-v3.html
http://zx6r.com/mechanical-technical/58589-about-tackle-diy-servo-eliminator.html

Ook WELKOM!

Ey3

#3 ·
Als het FI-lampje direct na de installatie van de aftermarket slip-on verschijnt, is dit bijna 100% te wijten aan de uitlaatservo die niet langer functioneert zoals de ecu verwacht.

Lees de codes, wat volgens mij bij een 07+ een heel eenvoudige procedure is en mogelijk alleen het ingedrukt houden van de modetoets en het aflezen van het display inhoudt. Ik ben er vrij zeker van dat het code(s) 34 en/of 63 zal zijn.

Ik raad aan om de uitlaatservo volledig te verwijderen en een servo buddy aan te sluiten. Probleem opgelost.

#4 · (Edited by Moderator)
Simpel gezegd...

1. Zet uw sleutel in de AAN-stand
2. Druk op de modeknop totdat de kilometerteller wordt weergegeven
3. Houd vervolgens de modeknop ingedrukt en de codes worden weergegeven.

Als het code 34 of 63 is, dan is dat voor uw uitlaat en kan worden verholpen met een servo-eliminator.
Als het een andere code is, dan heeft u een ander probleem.

Ik zegen de regen in Afrika...

#5 ·
Bedankt voor de info,
FI & niet F1.
Ik heb de code vanochtend gecontroleerd en het is zeker een 63.

Ik heb contact opgenomen met Skutrnet en met verzending kom ik uit op $85, wat ik een beetje veel vind.
Als ik een link kan vinden om een kleine eenheid zoals de V3 te bouwen, dan misschien wel. Ik ben niet werkzaam in de elektrotechniek, maar werk voor een bedrijf dat veel elektriciens heeft. Als iemand een goede thread kent voor de "How To", post deze dan.

#8 ·
Ik laat momenteel een componentenfabrikant een prototype van de Gen 2 professioneel in elkaar zetten, volledig ingekapseld voor $23. Ik heb hem het schema gestuurd dat ik heb gevonden.

Ik heb ontdekt dat verzending naar RSA de totale kosten op ongeveer $90 brengt.

Ik zal jullie laten weten of het werkt en een video van de poging plaatsen.

Ik heb het schema dat ik heb gevonden bijgevoegd, kan iemand bevestigen of dit de juiste is die op mijn fiets zal werken?

Attachments