Brandstofpomp start niet. Geen geluid van de brandstofpomp. Beste plek om een nieuwe brandstofpomp te kopen?
Ik was bezig met het doorspoelen van de koelvloeistof en alles leek in orde. Ik was voor de derde keer gedestilleerd water aan het toevoegen om het erdoorheen te laten lopen en boem, de pomp wilde niet meer aanzuigen. De benzine in de tank was oud. Toen ik het eruit liet lopen, was het absoluut vuile benzine. De motorfiets had jarenlang stilgestaan. Ik had eerst de benzine moeten aftappen, maar was lui.Weet je zeker dat het daadwerkelijk de pomp is die kapot is?
0,3 ohm is vrijwel zeker in orde. Als je de meter op nul zet en de test herhaalt, zou deze dichter bij nul moeten komen.Als ik de relais test, krijg ik 0,3 ohm, dus betekent dit dat de relais niet goed is? View attachment 106731
met een goed relais geïnstalleerd, wanneer 12V over 1&2 van het relais wordt gezet, zou je 3&4 met nul volt ertussen moeten zien. Beide pinnen hebben hetzelfde potentieel omdat ze kortgesloten zijn.Oké, ik heb de pomp vervangen door een OEM-eenheid. Ik krijg geen pomp prime, controleerde het relais, het was slecht. Ik heb het relais vervangen en nog steeds geen pomp prime. Ik heb de draden op de motorfiets gecontroleerd waar de pomp in zou worden gestoken met een voltmetert en nu krijg ik allemaal 000 over het scherm. De motorfiets start maar geen brandstof van de pomp of prime. Ik heb de zekeringen in de kleine zekeringkast gecontroleerd en alles is goed, ik sta stil. Alle hulp zou geweldig zijn.
Het is logisch. Dus de drukschakelaar zit tussen 3 en 4? Ik ben er niet 💯 procent zeker van dat ik hem heb gevonden. Heeft hij een bepaalde kleur of vorm?Er kan geen stroom zijn op de kantelschakelaar die u kunt meten, volg de instructies in het werkplaatshandboek om dit te controleren. In principe is het ofwel een open verbinding tussen de pinnen of een kortsluiting.... De ene toestand is normaal, de andere betekent dat de motorfiets denkt dat hij op zijn kant ligt.
Veel logische signalen zijn eigenlijk aarde (actief laag) om een 'goede' toestand aan te geven. Vooral signalen van het type ladderlogica. Ik weet dat dat onzin lijkt, maar het is in feite een veelvoorkomende ontwerppraktijk. Als je iets kunt bewijzen door een kortsluiting naar aarde te hebben in plaats van een 'heet' circuit, kost het minder stroom en dat vertraagt de batterijontlading.
De relais zijn allemaal goed. Ik heb de zijstandaardsensor en de koppeling schakelaar getest, beide werken. Ik kan de stekkers van de noodstopschakelaar niet loskoppelen om dat te testen. Drukschakelaar lijkt ook in orde. Ik ben ten einde raad. Misschien breng ik hem naar de dealer.De drukschakelaar kan in serie staan met pin 1&2 op het brandstofpomp relais.
Dus als deze kantelsensor geen spanning heeft, betekent dit dan dat hij defect is? Wat bestuurt dit?Dus het brandstofpomprelais leest 12V en verandert dan in 0V zoals het hoort, maar nog steeds geen priming van de pomp. De kantelsensor geeft geen spanning aan. Heeft de noodstopschakelaar hier invloed op of het contactslot? Misschien is de weerstand daarin defect? Veroorzaakt geen pomp priming?
Ik krijg geen spanning op de buitenste pinnen en wanneer ik de tweede test doe met de pluspool op de middelste pin en aarde op de linkerpin, is er geen spanning, evenals geen spanning bij het kantelen van de sensor. Alle zekeringen zijn goed, ik heb ze getest met de multimeter continuïteitstest. Ik heb de relais op de testbank getest, hoewel ze gloednieuw zijn en goed werken.Geen spanning binnenkomend (buitenste pinnen)? Of geen uitgaand (linker- en middelste pin)?
Als er geen spanning over de buitenste pinnen staat, krijgt u dan spanning van de linkerpin en uw negatieve meterterminal naar de aarde? Zo ja, dan heeft u spanning die naar de sensor gaat, maar er komt niets uit. Ik zou ervan uitgaan dat u in dat geval een defecte kantelschakelaar heeft. Als er helemaal geen stroom naar de sensor gaat, is het tijd om zekeringen en draadverbindingen van de bron naar de sensor te controleren. (Ik zou de kantelschakelaar van de motorfiets isoleren en deze op de testbank testen met een bekende 12V-bron) Als hij de test doorstaat en u de fout in de bedrading niet kunt vinden en u wilt bevestigen dat dit uw geen-prime-conditie veroorzaakt, dan kunt u een gezekerde jumper naar de hete kant van de kantelsensor leiden en kijken of de motorfiets primeert. (DIT IS EEN TEST, GEEN REPARATIE, DOE DIT ALLEEN ALS U ZICH ZEER COMFORTABEL VOELT MET WAT U DOET, AANGEZIEN HET ONJUIST TOEVOEGEN VAN TESTLEIDINGEN SCHADE KAN VEROORZAKEN AAN DE ELEKTRONISCHE SYSTEMEN VAN DE MOTORFIETS) Elektrische problemen zijn uiterst frustrerend en u moet zeer methodisch te werk gaan bij uw eliminatieproces. Als dit buiten uw comfortzone valt, lees dan wat over het diagnosticeren van elektrische storingen, bekijk een paar video's of breng het naar een professional. Ik heb maandenlang een intermitterend elektrisch probleem op mijn ZRX opgespoord, hij startte prima en liep, dan zou hij starten en starten en niet starten. Ik heb TONS aan dingen geprobeerd, schakelaars gecontroleerd, verbindingen gecontroleerd, batterijen en ecu verwisseld (dacht dat hij heet doodging) uiteindelijk was het een verborgen losse 2-pins connector die van de koppeling schakelaar naar de bedrading ging, als hij door trillingen open ging geen start, als hij dicht werd geschud, liep hij perfect... Lang verhaal kort... deze dingen kunnen veel tijd en hoofdbrekens kosten om een resultaat te vinden.
Als dat niet het probleem was en uw spanningen niet in de aangegeven bereiken liggen wanneer u de linker- en middelste pin (uitgangsspanning) controleert, krijgt u dan geen verandering afhankelijk van de kantelhoek? Of is het gewoon geen uitgangsspanning? Nogmaals, als deze tests mislukken, is het een defecte kantelsensor en moet deze worden vervangen.
Ik wilde even een update geven, aangezien ik zie dat niemand ooit post wat ze ontdekken als het uiteindelijke probleem met hun fiets. Ik belde een lokale winkel waarvan ik de eigenaar ken en vertelde hem wat er met de fiets aan de hand was en wat ik had getest en vervangen en nog steeds geen start. Hij zei me de fiets op te laden en langs te komen nadat de winkel gesloten was en hij zou even kijken. Dus dat deed ik, eenmaal daar trokken we de fiets de werkplaats in en hij begon de zekeringen eruit te trekken. Ik vertelde hem dat ik ze had getest en dat ze in orde waren. Zijn antwoord was dat als je zekeringen controleert, je ze één, twee, drie keer controleert. Ik zei waarom, hij zei wanneer heb je ze voor het laatst vervangen en ik zei dat ik het niet heb gedaan, hij zei dat is precies het punt. De fiets is 17 jaar oud. Nog geen 10 - 15 minuten later vond hij het probleem met de hoofdzekering en de twee 15 amp zekeringbehuizingen waren gecorrodeerd. Hij maakte de behuizing schoon en deed wat vet in de contactpunten en plaatste nieuwe zekeringen. De fiets startte meteen alsof er niets aan de hand was. Hij testte alle circuits om er zeker van te zijn dat alles in orde was en alles bleek in orde te zijn. Dus als iemand vermeldt om zekeringen te controleren, doe dan een beetje onderzoek en controleer alle onderdelen van de zekeringen. Dus ik betaalde uiteindelijk in een krat bier 🍺 man, ik voelde me een idioot.
Verdomme, dat is gek. Ik zal nooit meer mopperen als iemand vraagt of zegt of je de zekeringen hebt gecontroleerd. Ik zal ze steeds opnieuw controleren, het kan echt hoofdpijn besparen 🤕Voel je niet slecht... Ik heb 2 jongens op het werk 8 uur zien besteden aan het vervangen van een motor op 20 voet hoogte... en het dan proberen... geen start. Ik zei... hebben jullie de zekeringen gecontroleerd voordat jullie dit deden... natuurlijk. Ik trok ze eruit en controleerde ze... dood. Het was een zekeringprobleem... geen motor. 8 uur de prullenbak in voor een klusje van 5 minuten... shit happens.
Ik had geluk dat ik de man kende, maar ik ben dankbaar voor de hulp en de tijd die hij besteedde. Ik dacht dat het iets veel ergers wasMet een krat bier is dat een extreem goedkope kennismaking met het oplossen van elektronische problemen.....