Kawasaki Ninja ZX-6R Forum banner

03 ZX6R 636

1 reading
7.6K views 27 replies 6 participants last post by  Dsmooth  
#1 ·
Brandstofpomp start niet. Geen geluid van de brandstofpomp. Beste plek om een nieuwe brandstofpomp te kopen?
 
#2 ·
Weet u zeker dat het daadwerkelijk de pomp is die defect is?
 
  • Like
Reactions: KawasakiBrad
#3 ·
Weet je zeker dat het daadwerkelijk de pomp is die kapot is?
Ik was bezig met het doorspoelen van de koelvloeistof en alles leek in orde. Ik was voor de derde keer gedestilleerd water aan het toevoegen om het erdoorheen te laten lopen en boem, de pomp wilde niet meer aanzuigen. De benzine in de tank was oud. Toen ik het eruit liet lopen, was het absoluut vuile benzine. De motorfiets had jarenlang stilgestaan. Ik had eerst de benzine moeten aftappen, maar was lui.
 
#6 ·
Als ik de relais test, krijg ik 0,3 ohm, dus betekent dit dat de relais niet goed is? View attachment 106731
0,3 ohm is vrijwel zeker in orde. Als je de meter op nul zet en de test herhaalt, zou deze dichter bij nul moeten komen.

Het belangrijkste is dat het van een zeer hoge weerstand tussen 3&4 zonder spanning over 1&2 overgaat in een lage weerstand wanneer 12V op 1&2 wordt gezet.
 
#5 ·
Oké, ik heb de pomp vervangen door een OEM-eenheid. Ik krijg geen pomp prime, heb het relais gecontroleerd, het was defect. Ik heb het relais vervangen en nog steeds geen pomp prime. Ik heb de draden op de motorfiets gecontroleerd waar de pomp in zou worden gestoken met een volt meter en nu krijg ik allemaal 000 over het scherm. De motorfiets start wel, maar geen brandstof van de pomp of prime. Ik heb de zekeringen in de kleine zekeringkast gecontroleerd en alles is in orde, ik sta stil. Alle hulp zou geweldig zijn.
 
#7 ·
Oké, ik heb de pomp vervangen door een OEM-eenheid. Ik krijg geen pomp prime, controleerde het relais, het was slecht. Ik heb het relais vervangen en nog steeds geen pomp prime. Ik heb de draden op de motorfiets gecontroleerd waar de pomp in zou worden gestoken met een voltmetert en nu krijg ik allemaal 000 over het scherm. De motorfiets start maar geen brandstof van de pomp of prime. Ik heb de zekeringen in de kleine zekeringkast gecontroleerd en alles is goed, ik sta stil. Alle hulp zou geweldig zijn.
met een goed relais geïnstalleerd, wanneer 12V over 1&2 van het relais wordt gezet, zou je 3&4 met nul volt ertussen moeten zien. Beide pinnen hebben hetzelfde potentieel omdat ze kortgesloten zijn.

Zonder stroom op 1&2, met de ontsteking aan, zou je 12V op 3 moeten zien, als je de zwarte draad op de negatieve accupool hebt en de rode draad op 3.

De relaisspoel tussen 1&2 beweegt het contact en creëert de kortsluiting wanneer er stroom doorheen gaat.

1&2 zouden waarschijnlijk beide 12V meten ten opzichte van de negatieve accupool..... De vereiste aarde moet vrijwel zeker van de ECU komen, maar het is mogelijk dat deze rechtstreeks van de druksensor op de brandstofrail komt.

De drukschakelaar bij de brandstofrail gaat open om de relaisspoel uit te schakelen, waardoor de verbinding tussen 3&4 wordt geopend, die de pomp moet uitschakelen wanneer de rail voldoende druk heeft.

Ik gok dat je die schakelaar hebt losgekoppeld, of dat er genoeg vuil op de contacten in de stekker zit waardoor het brandstofpomprelais niet aangaat.
 
#8 ·
Ik zal de brandstofdrukschakelaar testen. Ik heb ook geen stroom naar de kantelsensor. Ik heb alle zekeringen onder de stoel en de hoofdzekering getest. Alles is in orde. Ik krijg stroom naar de ECU, maar weet niet of die werkt. Ik weet niet zeker hoe ik de daadwerkelijke ECU moet testen.
 
#9 ·
Er kan geen spanning op de tuimelschakelaar staan die u kunt meten, volg de instructies in het werkplaatshandboek om dit te controleren. In de meeste gevallen is het een open verbinding tussen de pinnen of een kortsluiting... De ene toestand is normaal, de andere betekent dat de motorfiets denkt dat hij op zijn kant ligt.

Veel logische signalen zijn eigenlijk massa's (actief laag) om een 'goede' toestand aan te geven. Vooral signalen van het type ladderlogica. Ik weet dat dat onzin lijkt, maar het is in feite een veelgebruikte ontwerppraktijk. Als u iets kunt bewijzen door een kortsluiting naar aarde te hebben in plaats van een 'heet' circuit, kost het minder stroom en dat vertraagt de batterijontlading.
 
#10 ·
Er kan geen stroom zijn op de kantelschakelaar die u kunt meten, volg de instructies in het werkplaatshandboek om dit te controleren. In principe is het ofwel een open verbinding tussen de pinnen of een kortsluiting.... De ene toestand is normaal, de andere betekent dat de motorfiets denkt dat hij op zijn kant ligt.

Veel logische signalen zijn eigenlijk aarde (actief laag) om een 'goede' toestand aan te geven. Vooral signalen van het type ladderlogica. Ik weet dat dat onzin lijkt, maar het is in feite een veelvoorkomende ontwerppraktijk. Als je iets kunt bewijzen door een kortsluiting naar aarde te hebben in plaats van een 'heet' circuit, kost het minder stroom en dat vertraagt de batterijontlading.
Het is logisch. Dus de drukschakelaar zit tussen 3 en 4? Ik ben er niet 💯 procent zeker van dat ik hem heb gevonden. Heeft hij een bepaalde kleur of vorm?
 
#11 ·
Ik weet niet hoeveel pinnen de drukschakelaar zal hebben. Hoogstwaarschijnlijk maar één. Als de brandstofrail van plastic is, heeft de schakelaar twee draden nodig, omdat hij geen aarde kan oppikken via de schroefdraad waarin hij wordt geschroefd.

Het werkplaatshandboek zou u moeten laten zien hoe u dit kunt controleren.
 
#13 ·
De drukschakelaar kan in serie staan met pin 1&2 op het brandstofpomp relais.
De relais zijn allemaal goed. Ik heb de zijstandaardsensor en de koppeling schakelaar getest, beide werken. Ik kan de stekkers van de noodstopschakelaar niet loskoppelen om dat te testen. Drukschakelaar lijkt ook in orde. Ik ben ten einde raad. Misschien breng ik hem naar de dealer.
 
#14 ·
Dus het brandstofpomprelais leest 12V en verandert dan in 0V zoals het hoort, maar nog steeds geen priming op de pomp. De kantelsensor geeft geen spanning aan. Heeft de noodstopschakelaar hier invloed op of het contactslot? Misschien is de weerstand daarin defect? Veroorzaakt geen pomp priming?
 
#15 ·
106881

Dus het brandstofpomprelais leest 12V en verandert dan in 0V zoals het hoort, maar nog steeds geen priming van de pomp. De kantelsensor geeft geen spanning aan. Heeft de noodstopschakelaar hier invloed op of het contactslot? Misschien is de weerstand daarin defect? Veroorzaakt geen pomp priming?
Dus als deze kantelsensor geen spanning heeft, betekent dit dan dat hij defect is? Wat bestuurt dit?
 
#16 · (Edited)
Komt er geen spanning binnen (buitenste pinnen)? Of komt er niets uit (linker- en middelste pin)? Als er geen spanning over de buitenste pinnen staat, krijgt u dan spanning van de linker pin en uw negatieve meterklem naar de aarde? Zo ja, dan heeft u spanning die naar de sensor gaat, maar er komt niets uit. Ik zou ervan uitgaan dat u in dat geval een defecte kantelschakelaar heeft. Als er helemaal geen stroom naar de sensor gaat, is het tijd om zekeringen en draadverbindingen van de bron naar de sensor te controleren. (Ik zou de kantelschakelaar van de motorfiets isoleren en deze testen op een testbank met een bekende 12V-bron.) Als hij de test heeft doorstaan en u de fout in de bedrading niet kunt vinden en u wilt bevestigen dat dit uw geen-prime-conditie veroorzaakt, dan kunt u een gezekerde jumper naar de hete kant van de kantelsensor plaatsen en kijken of de motorfiets primeert. (DIT IS EEN TEST, GEEN REPARATIE. DOE DIT ALLEEN ALS U ZICH ERG OP UW GEMAK VOELT MET WAT U DOET, AANGEZIEN HET ONJUIST TOEVOEGEN VAN TESTDRADEN SCHADE KAN VEROORZAKEN AAN DE ELEKTRONISCHE SYSTEMEN VAN DE MOTORFIETS.) Elektrische problemen zijn uiterst frustrerend en u moet zeer methodisch te werk gaan bij uw eliminatieproces. Als dit uw comfortzone overstijgt, lees dan wat over het diagnosticeren van elektrische storingen, bekijk wat video's of breng het naar een professional. Ik heb maandenlang een intermitterend elektrisch probleem op mijn ZRX opgespoord, hij startte prima en liep dan, dan startte hij en startte hij niet. Ik heb TONS aan dingen geprobeerd, schakelaars gecontroleerd, verbindingen gecontroleerd, accu's en ecu vervangen (dacht dat hij doodging als hij warm was). Uiteindelijk was het een verborgen losse 2-pins connector die van de koppeling naar de bedrading ging, als hij door trillingen open ging, geen start, als hij dicht werd geschud, liep hij perfect... Lang verhaal kort... deze dingen kunnen veel tijd en hoofdbrekens kosten om een resultaat te vinden.

Als dat niet het probleem was en uw spanningen niet in de aangegeven bereiken liggen wanneer u de linker- en middelste pin (uitgangsspanning) controleert, krijgt u dan geen verandering afhankelijk van de kantelhoek? Of is het gewoon geen uitgangsspanning? Nogmaals, als hij deze tests niet doorstaat, is het een defecte kantelsensor en moet deze worden vervangen.
 
#17 ·
Geen spanning binnenkomend (buitenste pinnen)? Of geen uitgaand (linker- en middelste pin)?
Als er geen spanning over de buitenste pinnen staat, krijgt u dan spanning van de linkerpin en uw negatieve meterterminal naar de aarde? Zo ja, dan heeft u spanning die naar de sensor gaat, maar er komt niets uit. Ik zou ervan uitgaan dat u in dat geval een defecte kantelschakelaar heeft. Als er helemaal geen stroom naar de sensor gaat, is het tijd om zekeringen en draadverbindingen van de bron naar de sensor te controleren. (Ik zou de kantelschakelaar van de motorfiets isoleren en deze op de testbank testen met een bekende 12V-bron) Als hij de test doorstaat en u de fout in de bedrading niet kunt vinden en u wilt bevestigen dat dit uw geen-prime-conditie veroorzaakt, dan kunt u een gezekerde jumper naar de hete kant van de kantelsensor leiden en kijken of de motorfiets primeert. (DIT IS EEN TEST, GEEN REPARATIE, DOE DIT ALLEEN ALS U ZICH ZEER COMFORTABEL VOELT MET WAT U DOET, AANGEZIEN HET ONJUIST TOEVOEGEN VAN TESTLEIDINGEN SCHADE KAN VEROORZAKEN AAN DE ELEKTRONISCHE SYSTEMEN VAN DE MOTORFIETS) Elektrische problemen zijn uiterst frustrerend en u moet zeer methodisch te werk gaan bij uw eliminatieproces. Als dit buiten uw comfortzone valt, lees dan wat over het diagnosticeren van elektrische storingen, bekijk een paar video's of breng het naar een professional. Ik heb maandenlang een intermitterend elektrisch probleem op mijn ZRX opgespoord, hij startte prima en liep, dan zou hij starten en starten en niet starten. Ik heb TONS aan dingen geprobeerd, schakelaars gecontroleerd, verbindingen gecontroleerd, batterijen en ecu verwisseld (dacht dat hij heet doodging) uiteindelijk was het een verborgen losse 2-pins connector die van de koppeling schakelaar naar de bedrading ging, als hij door trillingen open ging geen start, als hij dicht werd geschud, liep hij perfect... Lang verhaal kort... deze dingen kunnen veel tijd en hoofdbrekens kosten om een resultaat te vinden.

Als dat niet het probleem was en uw spanningen niet in de aangegeven bereiken liggen wanneer u de linker- en middelste pin (uitgangsspanning) controleert, krijgt u dan geen verandering afhankelijk van de kantelhoek? Of is het gewoon geen uitgangsspanning? Nogmaals, als deze tests mislukken, is het een defecte kantelsensor en moet deze worden vervangen.
Ik krijg geen spanning op de buitenste pinnen en wanneer ik de tweede test doe met de pluspool op de middelste pin en aarde op de linkerpin, is er geen spanning, evenals geen spanning bij het kantelen van de sensor. Alle zekeringen zijn goed, ik heb ze getest met de multimeter continuïteitstest. Ik heb de relais op de testbank getest, hoewel ze gloednieuw zijn en goed werken.
 
#19 ·
Ik wilde alleen even een update geven, aangezien ik zie dat niemand ooit post wat het uiteindelijke probleem met hun motor was. Ik belde een plaatselijke winkel waarvan ik de eigenaar ken en vertelde hem wat er met de motor aan de hand was en wat ik had getest en vervangen en dat hij nog steeds niet startte. Hij zei dat ik de motor moest opladen en langs moest komen nadat de winkel gesloten was, dan zou hij even kijken. Dus dat deed ik, en toen we daar waren, trokken we de motor de winkel in en begon hij de zekeringen eruit te halen. Ik vertelde hem dat ik ze had getest en dat ze in orde waren. Zijn antwoord was: als je zekeringen controleert, controleer ze dan één, twee, drie keer. Ik zei waarom, en hij zei: wanneer heb je ze voor het laatst vervangen en ik zei: dat heb ik niet gedaan, en hij zei: dat is precies het punt. De motor is 17 jaar oud. Nog geen 10-15 minuten later vond hij het probleem met de hoofdzekering en de twee 15 amp zekeringbehuizingen die gecorrodeerd waren. Hij maakte de behuizing schoon en deed wat vet op de contactpunten en plaatste nieuwe zekeringen. De motor sloeg meteen aan alsof er niets aan de hand was. Hij testte alle circuits om er zeker van te zijn dat alles werkte en alles bleek in orde te zijn. Dus als iemand vermeldt om de zekeringen te controleren, doe dan een beetje onderzoek en controleer alle onderdelen van de zekeringen. Dus ik heb uiteindelijk betaald met een krat bier 🍺, ik voelde me een idioot.
 
#27 ·
Bedankt voor het plaatsen van de update. Het is interessant hoe gemakkelijk het probleem uiteindelijk was. Je hebt daar een hele goede dealer en dat is tegenwoordig veel waard. Hopelijk helpt je ervaring iemand anders. Ik hoop dat je van wat herfstrijden kunt genieten!
Ik wilde even een update geven, aangezien ik zie dat niemand ooit post wat ze ontdekken als het uiteindelijke probleem met hun fiets. Ik belde een lokale winkel waarvan ik de eigenaar ken en vertelde hem wat er met de fiets aan de hand was en wat ik had getest en vervangen en nog steeds geen start. Hij zei me de fiets op te laden en langs te komen nadat de winkel gesloten was en hij zou even kijken. Dus dat deed ik, eenmaal daar trokken we de fiets de werkplaats in en hij begon de zekeringen eruit te trekken. Ik vertelde hem dat ik ze had getest en dat ze in orde waren. Zijn antwoord was dat als je zekeringen controleert, je ze één, twee, drie keer controleert. Ik zei waarom, hij zei wanneer heb je ze voor het laatst vervangen en ik zei dat ik het niet heb gedaan, hij zei dat is precies het punt. De fiets is 17 jaar oud. Nog geen 10 - 15 minuten later vond hij het probleem met de hoofdzekering en de twee 15 amp zekeringbehuizingen waren gecorrodeerd. Hij maakte de behuizing schoon en deed wat vet in de contactpunten en plaatste nieuwe zekeringen. De fiets startte meteen alsof er niets aan de hand was. Hij testte alle circuits om er zeker van te zijn dat alles in orde was en alles bleek in orde te zijn. Dus als iemand vermeldt om zekeringen te controleren, doe dan een beetje onderzoek en controleer alle onderdelen van de zekeringen. Dus ik betaalde uiteindelijk in een krat bier 🍺 man, ik voelde me een idioot.
 
#21 ·
Voel je niet slecht.. Ik heb 2 jongens op het werk 8 uur zien besteden aan het vervangen van een motor op 20 voet hoogte.. toen probeerden ze het.. geen start. Ik zei... hebben jullie de zekeringen gecontroleerd voordat jullie dit deden.. natuurlijk. Ik trok ze eruit en controleerde ze.. dood. Het was een zekeringprobleem.. niet de motor. 8 uur de prullenbak in voor een klus van 5 minuten... shit happens.
 
#25 ·
Voel je niet slecht... Ik heb 2 jongens op het werk 8 uur zien besteden aan het vervangen van een motor op 20 voet hoogte... en het dan proberen... geen start. Ik zei... hebben jullie de zekeringen gecontroleerd voordat jullie dit deden... natuurlijk. Ik trok ze eruit en controleerde ze... dood. Het was een zekeringprobleem... geen motor. 8 uur de prullenbak in voor een klusje van 5 minuten... shit happens.
Verdomme, dat is gek. Ik zal nooit meer mopperen als iemand vraagt of zegt of je de zekeringen hebt gecontroleerd. Ik zal ze steeds opnieuw controleren, het kan echt hoofdpijn besparen 🤕